Inaktiv platsannons

Kommunikatör i Uppsala

Om tjänsten

Sortera på publicering: 2018-07-06

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 42.000 studenter, 7.000 anställda och en omsättning på 6,7 miljarder kronor.

Uppsala universitet rekryterar studenter inte bara från Sverige utan även globalt. I huvudsak marknadsförs utbildningarna i Sverige vid studentmässor på olika platser i landet, öppet hus, besök vid gymnasieskolor och på webben. Den internationella marknadsföringen sker såväl genom traditionella kanaler och besök i olika länder, som digitalt via t.ex. sociala medier.  

Marknadsföringen av utbildningsutbudet koordineras av enheten för studentrekrytering vid kommunikationsavdelningen som idag består av en enhetschef och tre medarbetare. Nära samverkan sker med andra avdelningar vid universitetet. Du blir den fjärde medarbetaren vid enheten och kommer i huvudsak att arbeta med nationell rekrytering inom ramen för ett utvecklingsprojekt.

Arbetsuppgifter: Din huvudarbetsuppgift blir att regelbundet producera och revidera texter och annat material på webben samt utforma och genomföra kampanjer och andra aktiviteter i olika digitala medier. Tjänsten ingår i ett utvecklingsprojekt och det finns därmed stort utrymme att bidra till utvecklingen av arbetsuppgifter och aktiviteter. I arbetet har du i stort sett dagliga kontakter med olika enheter vid universitetet och ibland även med externa konsulter. Vid behov stöttar du även andra verksamheter vid kommunikationsavdelningen.

Din profil: Du finns idag på en kommunikationsavdelning, reklambyrå eller marknadsavdelning inom privat eller offentlig sektor, där du dagligen arbetar med webben och andra digitala kanaler. Du är genuint intresserad av kommunikation och anses av andra vara duktig på att samarbeta med kollegor och uppdragsgivare. Du är en idérik och kreativ person som får saker gjorda. Du är resultatinriktad, flexibel, prestigelös och kommunikativ. Du har lätt att anpassa dig efter den kultur som råder på arbetsplatsen. Du ska vara stresstålig samt ha god samarbetsförmåga och social kompetens.

Kvalifikationskrav: Du har en akademisk examen inom t.ex. marknadsföring eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer vara likvärdiga. Du har minst två års erfarenhet av att professionellt arbeta med webbkommunikation, sociala medier och digital marknadsföring. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet såsom nämnts ovan. Kvalifikationskrav, personliga egenskaper och övriga meriter ska styrkas med referenser.

Önskvärt/meriterande i övrigt: Arbete i offentlig sektor med motsvarande arbetsuppgifter, t.ex. vid universitet eller högskola. Erfarenhet av sökmotorannonsering.

Uppsala universitet värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

Tillträde: Snarast efter överenskommelse.

Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning kan tillämpas

Anställningens omfattning: 100 %

Upplysningar om anställningen lämnas av Enhetschef Joachim Ekström, tel 018-471 1860, eller Biträdande avdelningschef Urban Linberg, 018-471 2221,

Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti 2018, UFV-PA 2018/2650.

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Vi tar enbart emot ansökan på det sätt som beskrivs i annonsen.

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Uppsala
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Kontor / Administration
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej