Hemköp är butikskedjan för matintresserade människor och kännetecknas av personlig service med tonvikt på färskvaror och ett brett sortiment. 2016 valdes vi till ”Sveriges starkaste kedja” och det är tydligt att både kunder och medarbetare trivs i butikerna, samtidigt som det attraktiva och prisvärda sortimentet blir alltmer känt. I januari 2018 blev Tempo en del av Hemköp och tillsammans utgör bolaget cirka 350 butiker, egen- och handlarägda.
Nu söker vi en driven och hungrig person som tillsammans med sitt team kan ta Hemköps lojalitetsprogram till nya höjder. Du rapporterar till Marknadschefen och samarbetar tätt med marknadsavdelningen, försäljning, e-handel och butikerna. Du samarbetar även med delar av Axfoods organisation.
Du har ett övergripande ansvar för att både strategiskt och taktisk driva Hemköps lojalitetsprogram, det löpande arbetet samt att säkerställa resultatet. Dina ansvarsområden är följande:
• Utveckla CRM-strategin och implementera den
• Lojalitetsprogrammets kommunikation i alla kanaler
• Samordna arbetet hos de interna funktionerna samt samarbeten med externa aktörer
• Ansvarig för att budgetförslag utarbetas och hålls
• Medverkar i analysen av kommunikationsinsatser, köpbeteenden, kundbas, etc
• Utveckla lojalitetsprogrammets inom Marketing Automation, Salesforce, och personifiering
• Utveckla arbetsmetoder och processer
• Personalansvar för CRM och lojalitetsavdelningen, 3 medarbetare
Tjänsten är placerad i Stockholm, Torsplan.
För att lyckas i din roll så behöver du som person ha ett högt engagemang och säkerställa att ditt team har tydliga mål och prioriteringar. Vi förväntar oss att du har en utmärkt förmåga att lyfta blicken, strukturera och hålla en långsiktig linje. För att framgångsrikt navigera i Hemköps organisation behöver du vara duktig på att skapa tvärfunktionella allianser, vara modig och ha en naturlig pondus.
Krav på erfarenhet / specifik kompetens.
• Flerårig erfarenhet av kundklubbsarbete, lojalitetsprogram och CRM
• Dokumenterad ledarerfarenhet
• Erfarenhet från Salesforce, Adobe Campaign/Marketing Cloud, Voyado el dyl
• God kunskap och förståelse för tekniska plattformar
• God analytisk förmåga och marknadskännedom
• Hög affärsförståelse: ett genuint intresse för försäljning och kundnytta
• Projektledarkompetens och god kommunikativ förmåga
• Erfarenhet från förändringsledning
26-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!