Inaktiv platsannons

Chef CRM och Lojalitet i Stockholm

Om tjänsten

Hemköp är butikskedjan för matintresserade människor och kännetecknas av personlig service med tonvikt på färskvaror och ett brett sortiment. 2016 valdes vi till ”Sveriges starkaste kedja” och det är tydligt att både kunder och medarbetare trivs i butikerna, samtidigt som det attraktiva och prisvärda sortimentet blir alltmer känt. I januari 2018 blev Tempo en del av Hemköp och tillsammans utgör bolaget cirka 350 butiker, egen- och handlarägda.

Bli en av oss

Nu söker vi en driven och hungrig person som tillsammans med sitt team kan ta Hemköps lojalitetsprogram till nya höjder. Du rapporterar till Marknadschefen och samarbetar tätt med marknadsavdelningen, försäljning, e-handel och butikerna. Du samarbetar även med delar av Axfoods organisation.

Det här får du göra

Du har ett övergripande ansvar för att både strategiskt och taktisk driva Hemköps lojalitetsprogram, det löpande arbetet samt att säkerställa resultatet. Dina ansvarsområden är följande:

• Utveckla CRM-strategin och implementera den
• Lojalitetsprogrammets kommunikation i alla kanaler
• Samordna arbetet hos de interna funktionerna samt samarbeten med externa aktörer
• Ansvarig för att budgetförslag utarbetas och hålls
• Medverkar i analysen av kommunikationsinsatser, köpbeteenden, kundbas, etc
• Utveckla lojalitetsprogrammets inom Marketing Automation, Salesforce, och personifiering
• Utveckla arbetsmetoder och processer
• Personalansvar för CRM och lojalitetsavdelningen, 3 medarbetare

Tjänsten är placerad i Stockholm, Torsplan.

Det här förväntar vi oss

För att lyckas i din roll så behöver du som person ha ett högt engagemang och säkerställa att ditt team har tydliga mål och prioriteringar. Vi förväntar oss att du har en utmärkt förmåga att lyfta blicken, strukturera och hålla en långsiktig linje. För att framgångsrikt navigera i Hemköps organisation behöver du vara duktig på att skapa tvärfunktionella allianser, vara modig och ha en naturlig pondus.

Krav på erfarenhet / specifik kompetens.
• Flerårig erfarenhet av kundklubbsarbete, lojalitetsprogram och CRM
• Dokumenterad ledarerfarenhet
• Erfarenhet från Salesforce, Adobe Campaign/Marketing Cloud, Voyado el dyl
• God kunskap och förståelse för tekniska plattformar
• God analytisk förmåga och marknadskännedom
• Hög affärsförståelse: ett genuint intresse för försäljning och kundnytta
• Projektledarkompetens och god kommunikativ förmåga
• Erfarenhet från förändringsledning


Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Restaurang | Deltidsjobb