Kundrådgivare i Sollentuna

Om tjänsten

Om jobbet

Kontoret och teamet i Sollentuna ansvarar för att erbjuda kvalificerad rådgivning och service till privatkunder och företagskunder. På kontoret i Sollentuna är vi 16 st. personer som tillsammans arbetar för att stärka bankens position på Sollentuna och Kistamarknaden.

Som Kundrådgivare är du del av ett team som ansvarar för att möta alla privat – och företagskunder som besöker kontoret. Du genomför de affärer kunden har behov att få hjälp med. Du kan även slussa eller guida kunden till en annan roll/specialist. Som kundrådgivare ansvarar du inte för en specifik kundbas utan ger service och genomför affärer med de kunder som tar kontakt med kontoret. Du arbetar också proaktivt med att kontakta kontorets kunder för att kunna leverera ett mervärde till att vara kund i Swedbank.

Hos oss får du som rådgivare vara en del av ett drivet och kompetent team där du ges möjlighet att möta kunder och leverera högsta tänkbara service både i det spontana mötet så väl som i det bokade mötet.

Arbetsområden/ansvar:

  • Läsa av och hantera kundens totala behov, eventuellt guida kunden vidare när specialistkompetens behövs
  • Hantera självständigt företags- och privatärenden och genomför affärsavslut som inkluderar AML/KYC
  • Ger finansiell rådgivning till primärt privatkunder men hanterar även företagskunders grundläggande behov inom både låna, spara och betala
  • Aktivt bidra till att kunderna känner till och kan/vill använda våra digitala lösningar

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen

Vi söker dig som tycker om att ge en hög kvalitet i servicen till kunderna och har för ambition att överträffa kundens förväntningar. Du vill alltid göra det bästa för kunderna och är nyfiken att lära dig nya saker. Viktigt är att du är en person som är pedagogisk, social och utåtriktad och som skapar förtroende i kundmötet. Du tar egna initiativ, har ett starkt driv och en förutsättning för att lyckas i rollen hos oss är att du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta med dina kollegor.
Formella krav i rollen är Swedsec-licens, bolånelicens, FFL Liv och FFL Sak samt att det är meriterande om du har kreditbeviljningsrätt.

Du kanske tidigare har jobbat med
  • Kundrådgivare kontor
  • Kundrådgivare kundcenter
  • kundstöd

Möjliga nästa karriärsteg

Karriärvägarna inom Swedbank är många och intern rörlighet är något som uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft.
Varför jobba med mig/oss
Hos mig står kundnöjdheten men även medarbetarnöjdheten i fokus. Jag söker dig som vill vara med och utveckla och driva kontoret till nya framgångar. Jag värdesätter en rak och tydlig kommunikation samt att jag förväntar mig stor delaktighet i det som händer på kontoret och ett stort ansvarstagande från din sida både internt och mot kund. Jag värdesätter också ett bra samarbete i gruppen och vill att vi har högt i tak och att vi har roligt tillsammans.

Nyfiken på jobbet, ring mig!
Varmt välkommen med din ansökan!

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

 

Publicerad den

07-01-2019

Extra information

Ort
Sollentuna
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Sollentuna | Stockholms län | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)

Dela jobbannonsen