Inaktiv platsannons

Kundreskontrahandläggare till BMW Financial Services i Sollentuna

Kundreskontrahandläggare till BMW Financial... Nu söker vi en administrativ stjärna med erfarenhet från finansbranschen till en av v...

Om tjänsten

Kundreskontrahandläggare till BMW Financial Services

Nu söker vi en administrativ stjärna med erfarenhet från finansbranschen till en av världens mest framgångsrika tillverkare av bilar och motorcyklar - BMW Group i Sollentuna.

Är du en självständig, noggrann och kvalitetsmedveten person? Är du samtidigt en lagspelare som trivs med att arbeta mot gemensamma mål? Motiveras du av administrativa uppgifter i kombination med externa kontaktytor – då har vi tjänsten för dig!

Om BMW Group Financial Services

BMW Financial Services är BMWs eget finansbolag. Ett helägt bolag inom BMW Group med lång erfarenhet av att finansiera BMW-bilar och kan BMW, bättre än något annat finansbolag. I dagsläget finansierar BMW Financial Services miljontals bildrömmar runt om i världen och är en del av bilköpet. Kunden väljer sin BMW i första hand för att den är rolig att köra och inte för att det är roligt med finansiering och pappersarbete. Därför har de sett till att det är enkelt och bekvämt att finansiera bilen hos BMW. Huvudkontoret för Norden ligger i Stockholm. I Sverige har verksamheten funnits sedan 1999.

Arbetsuppgifter

Som Kundreskontrahandläggare kommer du att tillhöra avdelningen Operations. Du kommer att ansvara över kundreskontran för BMWs nordiska verksamhet och du rapporterar till din teamledare. Tjänsten är dynamisk då du utöver administrativa arbetsuppgifter även har kontakt med kunder och återförsäljare. Du ansvarar också för att bidra till att BMWs premiumtjänster håller hög kvalitet.

I rollen kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:

  • Ansvara för den nordiska marknadens kundreskontra
  • Hantera manuella inbetalningar
  • Avsluta och delamortera kontrakt
  • Göra bokningar och stämma av konton

Du kommer att tillhöra ett hjälpsamt och positivt team på 6 personer. I rollen kommer du utöver dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara behjälplig i övriga administrativa uppgifter som hanteras på avdelningen.

Vem är du?

Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, fördelaktigen inom finansbranschen. Du har en universitetsexamen inom ekonomi, alternativt gymnasieekonom med relevant arbetslivserfarenhet inom kundreskontra och ekonomirelaterad administration. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.

Vidare ser vi att du brinner för administration och besitter förmågan att arbeta strukturerat och kvalitetsmedvetet. Du är en serviceinriktad person med en god kommunikativ förmåga. Vi ser även att du är flexibel och besitter förmågan att prioritera under tidvis högt tempo.

Viktigt för tjänsten är:

  • Ett starkt intresse för administrativa uppgifter
  • Att arbeta strukturerat
  • Vara noggrann, analytisk och ha ett sinne för siffror
  • Ha en god datorvana, gärna inom Excel

Du erbjuds

Du erbjuds ett konsultuppdrag som löper tillsvidare, vilket betyder att du kommer vara anställd hos Jurek Rekrytering & Bemanning men arbeta hos BMW Financial Services där du har en lika stor del i BMWs framgång som en anställd. BMW sitter i moderna lokaler i Sollentuna/Silverdal med bland annat tillgång till gym och gruppträningsklasser som alla får ta del utav.

Uppdraget är på heltid med start enligt överenskommelse. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Caroline Perneryd på 070 – 437 66 50 eller mail: caroline.perneryd@jurek.se. Urvalsprocessen sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Dela detta jobb

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Sollentuna
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej