Vi bygger just nu upp vår organisation och rustar för fortsatt expansion. Coala Life har blivit utsedd som en av Sveriges just nu allra hetaste startups inom medtech. Genom distansövervakning och analys får du svar på hur ditt hjärta slår. Med världsunika Coala Heart Monitor fångas ditt EKG och hjärtljud på bara 60 sekunder. I rollen Customer Care and Support arbetar du huvudsakligen med support till Coalas kunder, en position där du i dina möten med människor kommer kunna göra skillnad och bidra till Coala Lifes vision om att vinna kampen mot världens främsta dödsorsak - hjärtat! Du är social, lugn, självgående och gillar problemlösning. Vi ser att du är en person med sinne för struktur och detaljer, och som trivs med att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter.
Nu söker vi dig som vill ha möjligheten att jobba med den nya rollen Customer Care and Support hos oss på Coala Life!
Vi bygger just nu upp vår organisation och rustar för fortsatt global expansion efter lanseringar i Tyskland, Nederländerna och i USA under 2019. Coala Life har blivit utsedd som en av Sveriges just nu allra hetaste startups inom medtech. Genom distansövervakning och analys får du svar på hur ditt hjärta slår. Med världsunika Coala Heart Monitor fångas ditt EKG och hjärtljud på bara 60 sekunder. Du får svar på analysen i din smartphone inom ett par sekunder. Coala Heart Monitor hjälper dig att följa ditt hjärta och upptäcka förmaksflimmer samt andra rubbningar i hjärtrytmen. I sin tur möjliggör detta förebyggande av hjärtsjukdomar. För vården har Coala Heart Monitor och tillhörande system för distansövervakning skapat stora värden, bland annat kostnadseffektivitet, sänkta trösklar för utredning och hög patientnöjdhet.
I rollen arbetar du huvudsakligen med support till Coalas kunder, en position där du i dina möten med människor kommer kunna göra skillnad och bidra till Coala Lifes vision om att vinna kampen mot världens främsta dödsorsak - hjärtat! Du är social, lugn, självgående och gillar problemlösning. Vi ser att du är en person med sinne för struktur och detaljer, och som trivs med att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Att leverera lösningar till andra ser du som motiverande.
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.
Personliga egenskaper
• Drivs av att ge god service och att ta hand om kunder
• Trivs i en koordinerande roll där du får ta stort eget ansvar över ditt arbete
• Kommunikativ och inlyssnande
• Noggrann och ansvarstagande med ett intresse för att utveckla arbetssätt
• Prestigelös och en team player
Kompetenser
• Avslutad gymnasieutbildning
• Relevant erfarenhet av serviceyrke med kundkontakt
• Meriterande med erfarenhet av en liknande support-roll
• Uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
• Mycket strukturerad
• God data- och systemvana
• Enkelt att lära
Ort
• Uppsala
Är du den bästa kandidaten? Klicka på 'Ansök nu' så kommer vi att kontakta dig snarast!
15-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!