Inaktiv platsannons

Customer Care and Support till prisbelönt medtech företag i Uppsala

Vi bygger just nu upp vår organisation och rustar för fortsatt expansion. Coala Life har blivit utsedd som en av Sveriges just nu allra hetaste startups inom medtech. Genom distansövervakning och analys får du svar på hur ditt hjärta slår. Med världsunika Coala Heart Monitor fångas ditt EKG och hjärtljud på bara 60 sekunder. I rollen ​Customer Care and Support arbetar du huvudsakligen med support till Coalas kunder, en position där du i dina möten med människor kommer kunna göra skillnad och bidra till Coala Lifes vision om att vinna kampen mot världens främsta dödsorsak - hjärtat! Du är social, lugn, självgående och gillar problemlösning. Vi ser att du är en person med sinne för struktur och detaljer, och som trivs med att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter.

30 - 40 timmar per vecka
1SEK Lön

Arbetsbeskrivning:

Nu söker vi dig som vill ha möjligheten att jobba med den nya rollen Customer Care and Support hos oss på Coala Life!

Vi bygger just nu upp vår organisation och rustar för fortsatt global expansion efter lanseringar i Tyskland, Nederländerna och i USA under 2019. Coala Life har blivit utsedd som en av Sveriges just nu allra hetaste startups inom medtech. Genom distansövervakning och analys får du svar på hur ditt hjärta slår. Med världsunika Coala Heart Monitor fångas ditt EKG och hjärtljud på bara 60 sekunder. Du får svar på analysen i din smartphone inom ett par sekunder. Coala Heart Monitor hjälper dig att följa ditt hjärta och upptäcka förmaksflimmer samt andra rubbningar i hjärtrytmen. I sin tur möjliggör detta förebyggande av hjärtsjukdomar. För vården har Coala Heart Monitor och tillhörande system för distansövervakning skapat stora värden, bland annat kostnadseffektivitet, sänkta trösklar för utredning och hög patientnöjdhet.

I rollen arbetar du huvudsakligen med support till Coalas kunder, en position där du i dina möten med människor kommer kunna göra skillnad och bidra till Coala Lifes vision om att vinna kampen mot världens främsta dödsorsak - hjärtat! Du är social, lugn, självgående och gillar problemlösning. Vi ser att du är en person med sinne för struktur och detaljer, och som trivs med att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Att leverera lösningar till andra ser du som motiverande.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.

Personliga egenskaper
• Drivs av att ge god service och att ta hand om kunder
• Trivs i en koordinerande roll där du får ta stort eget ansvar över ditt arbete
• Kommunikativ och inlyssnande
• Noggrann och ansvarstagande med ett intresse för att utveckla arbetssätt
• Prestigelös och en team player

Kompetenser
• Avslutad gymnasieutbildning
• Relevant erfarenhet av serviceyrke med kundkontakt
• Meriterande med erfarenhet av en liknande support-roll
• Uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
• Mycket strukturerad
• God data- och systemvana
• Enkelt att lära

Ort
• Uppsala

Vad vi erbjuder:

  • 75-100% anställning
  • Möjlighet att utveckla den nya rollen Customer Care and Support
  • Möjlighet att utvecklas i ett företag i en expansiv fas

Vad vi ber om:

  • Avslutad gymnasieutbildning
  • Meriterande med erfarenhet av serviceyrke med kundkontakt
  • Svenska
  • Engelska
  • Mycket strukturerad

Ansök

Är du den bästa kandidaten? Klicka på 'Ansök nu' så kommer vi att kontakta dig snarast!

Publicerad den

15-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Önskad utbildningsnivå
Gymnasium
Ort
Uppsala, Stockholm, Gävle
Antal timmar per vecka
30 - 40
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb), Heltidsjobb (erfaren)
Löneindikation
1SEK Lön
Ansvarig för
Ge god service. Ta hand om kunder. Koordinerande support-roll med stort eget ansvar över ditt arbete.
Typ av jobb
Kontor / Administration , Kundservice / Call center
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Ja
Språk
Engelska, Svenska