Ansök nu!

Citrix specialist till Fujitsu i Stockholm

Stockholm | Stockholms län | IT | Kundservice / Call Center | Heltidsjobb (förstajobb)

Om tjänsten

Vill du jobba kundnära på ett globalt företag med det allra nyaste inom Citrix? Sök då jobbet som Citrix specialist på Fujitsu!

Som Citrix specialist kommer du att få en central roll inom Fujitsus fortsatta satsning inom Citrix. Här kommer du att vägleda och ha en tät dialog med Fujitsus kunder för att hela tiden säkerställa att de har det allra bästa inom Citrix.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Här kommer du att ingå i ett kompetent team som tillsammans driver Citrix-plattformen framåt. Här kommer du bland annat att få:

  • Jobba i en kundnära roll i en global miljö.
  • Involveras i både större och mindre spännande projekt från koncept till implementering.
  • Stort eget ansvar att driva Citrix-plattformen framåt hos kund och påverka dess utveckling internt.
  • Jobba på ett teknikdrivet företag med stora möjligheter att påverka.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
  • Vägleda kund om viktiga beslut gällande Citrix-plattformen.
  • Involveras i både mindre och större projekt kopplat till Citrix.
  • Analysera och lösa tekniska problem med citrix-servrar, klienter, program och tekniska konfigurationer.
  • Förvaltning och support samt löpande underhålla av Citrix-plattformen hos kund.
  • Agera proaktivt med målsättning att Fujitsus kunder ständigt har en modern Citrix-miljö
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du kommer att ingå i ett team av 5 seniora Citrix-tekniker och sitta på Fujitsus kontor i Kista.

VEM ÄR DU?

För att trivas hos oss ser vi en driven person som gärna tar lead i tekniska frågor och driver teamet framåt genom sitt engagemang och energi. Du är målinriktad och tycker om att tillsammans med kund driva Citrix-affären framåt. Du har en förmåga att få med dig kunden genom att ställa rätt frågor. Du har en nyfikenhet på ny teknik och vill gärna hålla dig uppdaterad inom den senaste tekniken och kan därmed komma med innovativa idéer.

Eftersom du kommer att ha stort eget ansvar för planering, design och utveckling av Citrix-plattformen hos kund är det viktigt att du känner dig trygg inom Citrix. Du kan diskutera koncept och ta fram lösningar för stora kunder. På sikt ser vi att du kan ta ett större grepp och gå över till en roll som plattformsansvarig.

Du kommer att ha mycket kontakt med kollegor globalt varför engelska är ett krav, även svenska är ett krav i tal och skrift.

Om Fujitsu

Hos Fujitsu kännetecknas arbetet av ständiga IT-förbättringar, nya projekt och stora utmaningar. Vi arbetar i en internationell miljö där vi sätter långsiktiga mål för att utveckla en väl fungerande leverans till vår kund.

Fujitsu i Sverige är en ledande leverantör av tjänster, lösningar och produkter inom IT och kommunikation. Fujitsu erbjuder outsourcing, konsulttjänster samt en heltäckande portfölj av IT-lösningar, såväl i Sverige och Norden som globalt. Svenska Fujitsu har närmare 1000 anställda och kontor över hela landet. Kunder finns inom såväl den privata som offentliga sektorn; bland annat inom bank och finans, detaljhandel, industri, telekom samt centrala myndigheter.

INTRESSERAD?

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG IT Digital som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Publicerad den

12-09-2017

Mer Information

Plats
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
IT, Kundservice / Call center
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej